Skip to content

Game UX lab – biofeedback game

In het Game UX lab test je nieuwe games en mag je vertellen wat je ervan vindt. Jouw suggesties helpen de game developers om de game nog beter te maken. Deze editie van het Game UX Lab test je een biofeedback game.
Hoe zie je hoe iemand zich voelt als je aan het beeldbellen bent (Zoom, FaceTime of Teams)? Tijdens het beeldbellen is dit veel lastiger in te schatten, omdat bekende signalen van stress niet of nauwelijks te zien zijn. Denk aan zoals iemand die met zijn handen wringt of met zijn voet wiebelt. Zeker in deze tijd waarbij veel communicatie online plaatsvindt, zou extra informatie over iemands emoties en stressniveau waardevol kunnen zijn, bijvoorbeeld tijdens online psychologische behandelingen. Fontys ICT, TU Eindhoven, Noldus en Vokaturi onderzoeken of biofeedback hiervoor ingezet kan worden. Fontys studenten Jordy Stabel en Mauro van Roij hebben een prototype en een game ontwikkeld. Laat jij hun weten wat je er van vindt?!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email